آموزش هاي مهارتي ; يكي از اركان توانمند سازي سرمايه هاي انساني


مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد در نشست با رؤساي مراكز آموزش فني و حرفه اي شهرستان تفت آموزش هاي مهارتي را از اركان اصلي در توانمند سازي سرمايه هاي انساني و ايجاد ثروت آفريني با استفاده بهينه از ظرفيت هاي بخش هاي مختلف دانست .



به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد با حضور در بين رؤساي مراكز آموزش فني و حرفه اي شهرستان تفت آموزش هاي مهارتي و فني و حرفه اي را راهكاري براي ايجاد اشتغال پايدار و استفاده از نيروي كار متخصص و كار آفرين عنوان كرد .



حبيب الله كارگر گفت : آموزش هاي مهارت و فناوري ، به عنوان يكي از اركان اصلي توانمند سازي سرمايه هاي انساني ، امكان ثروت آفريني و قابليت دسترسي همگاني را در خصوص تربيت نيروي انساني ماهر و كارآفرين ، متناسب با استعداد هاي افراد و نياز بازار كار همراه با استفاده بهينه از ظرفيت بخش هاي مختلف بومي اعم از دولتي و غير دولتي فراهم مي آورد .



وي ادامه داد : با همين رويكرد و در راستاي ابلاغ سياست هاي اشتغال از سوي مقام معظم رهبري و نيز تصويب آئين نامه نظام آموزش مهارت و فناوري ، سند راهبردي مهارت و فناوري با بهره مندي از نظرات كارشناسان و خبرگان حوزه آموزش هاي مهارتي تدوين و منتشر شد .



كارگر در اين نشست به هشت راهبرد سند راهبردي مهارت و فناوري شامل حضور مؤثر در عرصه هاي بين المللي ، طراحي و استقرار نظام جامع مهارت و فناوري ، توسعه و ارتقاء آموزش هاي مهارتي ، تحقق عدالت اجتماعي ، توسعه مشاركت ذينفعان ، استاندارد سازي ، اصلاح و بهبود روش ها و فرآيندها ، جذب مربيان توانمند ، ارتقاء و توانمندسازي منابع انساني و ارتقاء بهره وري منابع مالي اشاره كرد .



مدير كل آموزش فني و حرفه اي با عنايت به اهميت سند راهبردي مهارت و فناوري خاطر نشان كرد : اين سند با اهداف بهبود اثربخشي و كارايي آموزش هاي مهارتي ، فراهم آوردن بسترهاي سياستگذاري و مديريت يكپارچه آموزش هاي فني و حرفه اي ، استفاده بهينه از ظرفيت هاي ملي و منطقه اي ، آينده پژوهي با توجه به تغييرات مستمر فناوري ها جهت شناسايي تأثير آن در ايجاد يا حذف فرصت هاي شغلي تدوين شده است .


حبيب الله كارگر در پايان بر ارائه آموزش هاي مهارتي براي كارآموزان بر اساس نياز بازار كار شهرستان تفت و آموزش بر اساس طرح استاد – شاگردي با توجه به تأثير آن در ايجاد روحيه كار در جوانان تأكيد كرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا